Szakmai munkaközösségek
Általános leírás
Intézményünkben hat munkaközösség működik:
- Humán-reál-osztályfőnöki munkaközösség, feladata, a tanulásban akadályozott alsó-felső tagozatos tanulók nevelése-oktatása.
- Értelmileg akadályozottakat nevelők munkaközössége, feladata, az értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók nevelése-oktatása.
- Szakiskolai munkaközösség, feladata, a szakiskolai tanulók nevelése-oktatása, szakmai képzése.
- Ökoiskolai és egészségnevelő szakmai munkaközösség, feladata, az egészségneveléssel, környezeti neveléssel, fenntarthatósággal, valamint az örökös ökoiskolai vállalások ellátásával kapcsolatos feladatok.
- Hagyományőrző munkaközösség: feladata, a népi kismesterségek oktatása, iskolai és nemzeti hagyományok ápolása.
- Szakmai szolgáltató munkaközösség, feladata, a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók fejlesztő ellátása az anyaintézményben és a többségi intézményekben.
Feladatai
A szakmai munkaközösségek fő célkitűzései közé tartozik a munkaközösségi tagok szemléletének formálása az önfejlesztés, a megújulni akarás, kreatív és innovatív szemlélet alakítása. Fejlesztik a szaktárgyi oktatás tartalmát, tökéletesítik a módszertani eljárásokat, javítják, koordinálják az intézményben folyó nevelő-oktató munka szakmai színvonalát, minőségét. Összeállítják az az osztályozó vizsgák anyagát. Támogatják a pályakezdő pedagógusok munkáját, az új kollégák számára mentort biztosítanak, és segítik a gyakornokok beilleszkedését.
A munkaközösségek közötti kapcsolat alapját az együttműködés jelenti, a bevált gyakorlatok átadása-átvétele, az egymástól tanulás, az ismeretek és módszerek cseréje, amely a tanári kompetenciákat fejleszti, továbbá közösségépítő erejű is. A szakmai munkaközösségek éves munkatervei, havi bontásban tartalmazzák a szakmai közösségekben megtervezett oktatási-nevelési feladatokat. Valamennyi szakmai közösség kialakítja sajátos oktatói szemléletét, megválasztja didaktikai módszereit, és természetesen a végső cél minden esetben azonos, tanulóink harmonikus személyiségfejlesztésének megvalósítása, eredményes nevelés-oktatás útján a társadalmi beilleszkedés megalapozása.
A munkaközösségek éves feladataikat a nevelési-oktatási céloknak alárendelten készítik el, és szakmai alapokon nyugvó, kiemelt fejlesztési feladataikat, az előző tanév eredményeire illetve az új szakmai elvárásokra építik.